ett starkt obehag.

när jag fyllde år fick jag en ledinDVD av anna och sofi, som en liten förlängning på skämtet när "gilla läget" blev helgens låt. idag tyckte stefan och jag att det var dags att kika på den. vi har häpnat. men kvällens riktigt starka obehag kom när ledin kläckte det här fina visdomsordet:

"Jag tycker ju att det är lite synd om oss killar, för vi springer ju hela tiden
omkring och ska försöka hitta en anledning till varför vi lever, medans kvinnorna
vet varför dom...dom ska föra släktet vidare, det är en stor lycka, det kanske är
därför vi grabbar börjar spela gitarr...inte vet jag..."

men tack då tomas. då vet jag vad meningen med mitt liv är! jag tror jag har ägglossning nu, så det är väl bara att köra? och om jag skulle komma på att jag inte vill ha barn.. då kan jag ju alltid byta kön och börja spela gitarr. eller? inte vet jag.
jaja. viktigast: det är synd om killarna. låt dem vara ute och lira och göra sin grej medans vi kvinnfolk står hemma jämt med barn upp till öronen och hushållet uppepå. det är ju en stor lycka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0