Meningsfullt/Meningslöst.

Meningsfullt/Meningslöst.

Det finns många som tycker att en hel dag i sängen med en dator i knäet är  a waste of time. Helt meningslös dag. Jag ska försöka att inte bry mig om det. Jag ska försöka tänka att allt jag tycker är kul faktiskt är meningsfullt. Anledning; annars kommer jag fortsätta ha ångest över folk i min omgivning och deras aktiva liv.

Sen ska jag sudda ut den här listan ur mitt huvud:

En meningsfull aktivitet är något som...

- kan imponera på andra
- förändrar världen, även om det bara är en liten smula (vi har ju hört historien om pojken och snäckorna)
- är bra för den fysiska hälsan
- är värt att lägga in på bilddagboken.se

och ersätta det med:

En meningsfull aktivitet är något som...

- jag tycker är kul.

Sen ska jag börja på Kultur-Drama i höst och känna efter. Är teater något jag vill pyssla med för att det är en av få saker andra blivit imponerad av mig för, eller är det för att jag verkligen tycker att det är kul? Inte kul = försöka hitta nåt nytt jag vill göra av  mitt liv.










Kommentarer
Postat av: Strobrod

Damn straight.
En meningsfull aktivitet är precis vad man värderar som meningsfullt för en själv. Varken mer eller mindre. Och om någon säger något annorlunda, häll tabasco i deras ögon.

2006-09-08 @ 18:38:12
URL: http://stenkastning.blogspot.com
Postat av: Alexjennifer

Wow super site! Thanks :) I have you bookmarked now.

2010-01-18 @ 08:49:26
URL: http://alexjennifer.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0