farbror haj-release -03


idag gjorde jag det här gamla "vilken highschoolstereotyp är du?" testet. resultatet kanske inte var så jättejättemuntert?

 


Take the What High School Stereotype Are You? quiz.

jag kommer inte ihåg vem jag blev när jag faktiskt gick på gymnasiet. men då var ju saker lite mer såhär..

farbror haj-release -03

... bilden är från det fina gamla trallpunkbandet Farbror Haj's releasespelning i maj 2003. finfina grejer. inte så bittert trots att jag har asfula dreads i bakhuvudet, hahahaha. alltså, jag tycker att jag är så himla tråkig nowadays. allt handlar bara om jobbjobbjobb, att hitta jobb, jobba, oroa sig över att pengar inte ska räcka, vad jag ska bli när jag blir stor, deklarationer, hösten fastän sommaren inte ens börjat, och hur jag ska lyckas med att bli bekymmersfri medleklass för det är typ det enda livsmålet jag har just nu. asovärt. på gymnasiet.. det var dagdrömmarnas tid det!

jag behöver mer dagdrömmar och mer galna bullresor till uppsala med farbror haj. en myshörna med gamla pop-tidningar och nya bekantskaper. gå barfota. åka på festival och bo i tält. eller nej! nejnejnej. glöm det där med tältet. jag har ju fått en light bacillskräck såhär vid 21 års ålder.

eller så behöver jag helt enkelt ha lite tålamod, så visar sig säkert allt det där som är fantastiskt med att vara vuxen alldeles alldeles strax.

en sak i alla fall då: jag har en egen balkong där jag kan ligga på en filt efter maten med huvudet i stefans knä. det hade jag inte på gymnasiet. varken balkong eller en sötfan.

inte en anna nyströmer heller. idag ska vi åka till örebro på safekidsutbildning. grymt! ta igen en hel del förlorad tid och så.

jag behöver lite gräsfläckar på kläderna. lite LIV goddammit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0