fredag i paris.


                                      fredag i paris.
                                            det är här jag hänger

aaaah! jag är så sinnessjukt asocial. förmodligen för att jag är så sinnessjukt trött. inte bra. det är fredag i paris. jag borde förmodligen göra något. men jag hänger kvar i clichy på samma café som igår för det känns liksom alldeles lagom. när billy and the boys kommer tillbaka från sin lilla utflykt inne i stan blir det iofs filmmys, så då är jag ju i alla fall det lilla snäppet mer social.
det är grekisk tragedi som vi jobbar med för hela slanten. som sagt, de två lektionerna vi haft har varit helt toppen! men jag har nog underskattat lite hur trött jag blir, och hur mycket jag faktiskt behöver sova.. igår blev det lampsläckning halv ett. det är inte så fantastiskt bra och genomtänkt. menmen.
åå-åå-åå. det är så typiskt att jag ska vara så opepp, alltid när det gäller. frågan är iofs var hittapånåtintressantpressen egentligen kommer ifrån. jag har ju haft det här carpe-diemsamtalet med mig själv tusen gånger. att jag aldrig kan bli klar med det! fan, jag är ju mätt. varför ska jag äta svindyr mat inne i stan då? jag är inte överförtjust i att svänga benen hela natten, varför ska jag tycka att jag måste göra det bara för att jag åkt bort från hemma för? och jag är ju så himla trött att det skulle vara ett oerhört slöseri att släpa mig iväg för att se nån sevärdhet, för jag är ändå inte tillräckligt alert för att liksom uppleva det. att sitta vid datorn kan ju tyckas vara långt ifrån det ultimata sättet att spendera en fredagskväll i paris (hahaha, det låter verkligen helt hopplöst) men jag sitter på ett litet rökigt skitcafé och lyssnar på fransmän som pratar och gestikulerar och försöker överrösta teven som visar något som påminner om "vem vill bil miljonär" och det är ju för fan också paris. jag klarar mig nog utan  sacre couer, eiffeltornet och edith piafs grav idag faktiskt. fast edith piaf måste jag ju hälsa på, för det har jag ju lovat affe! men än är det en vecka kvar!

och när den veckan är slut, är det bara en vecka kvar till stefan kommer hem. det ska bli så jävla fint och intressant på samma gång.

nu: uppdatera bilddagboken.
aurevoir.

Kommentarer
Postat av: Erlendrachel

This site is professional and to the point.

2008-09-26 @ 08:58:09
URL: http://erlendrachel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0