sovasovasovasova. världens mest ointressanta blogginlägg!

de två senaste nätterna har jag sovit sammanlagt fem timmar. det är svårt att sova både när det inte finns en stefan att gosa upp sig mot eller när det vankas finprat som man aldrig vill avsluta. dansen i morse var oerhört intressant. hela klassen böjer sig ner mot golvet och åsa sträcker armarna rakt upp, helt efter, gång på gång, helt zoinkad i bollen. en timmes eftermiddagslur efter skolan kunde inte hjälpa mig, och nu är det desperate housewivespremiär här at soffans place. tänk om jag somnar! jag har försökt tjyvsova lite när det vankades godnattsaga för ivar, men det blev en inre intressekonflikt där eftersom jag gärna ville veta hur boken slutade. tuu-uu-uur att agent cooper är med i dhw. hans haka och roliga tänder gör mig alertalertalert, trots att han blivit en gammal farbror.
nu har sofia tvättat håret färdigt, och vi pratar om bloggande. om vad man ska blogga om och inte blogga om. gud jag är så trött på att man liksom ska ha nån slags seriös temablogg, såna här liksom "hej jag bevakar aktuella politiska händelser i världen och skriver om dem", eller "hej jag är jävligt modeintresserad, kolla vad jag klädde på mig i morse och nu kommer lite info om modeveckan i new york", eller "hej jag ska blogga om min organisation". jag vill bara hylla alla som bloggar om sin vardag. fyfan alltså, det är det bästa jag vet! jag vill veta allt allt om alla jämt. det ultimata skulle vara om alla jag är nyfiken på skrev vardagsbloggar och la upp bilder på hur de bor! jackpott, liksom! jag är så jävla nyfiken. jag vill veta vad folk äter till frukost, om små vardagsvåndor, vad för onödigt de lagt sina sista slantar på i slutet av månaden, vad de bråkar med sina sambor om, vad de gör istället för att boka den där tvätttiden som borde bokas, vad de tycker är läsktigt, vad de tycker är roligt och vad de har för färg på tandborsten... !
nu har sofia hällt upp godiset som vi köpt i en skål, i ärlighetens namn i två skålar, för det fick inte plats i en, för det är typ sju ton, men det är inte varje dag det är dhw-premiär, så vi slår på stort, med GT-dricka t om!

sofia, i love you, och jag älskar våra små meningslösa bloggar. jag vill veta allt om allt som händer, så skriv så tangentbordet glöder! jag lovar att blogguppdatera dig om alla småsaker som pågår i mitt liv! nu är det två minuter kvar tills det börjar, så nu går startskotte strax: från och med idag får man inte på något sätt störa mig mellan kl. 21-22 på tisdagarna.

Kommentarer
Postat av: Jobjörn

Av alla bloggar jag läser regelbundet är din och Moas (carbuncle.blogg.se) nog de bästa. Ni bloggar utförligt och på ett intressant sätt ur er vardag utan att för dens skull leva i någon slags pretentiös illusion om att ert liv är exceptionellt intressant och viktigt, men samtidigt utan att upprepa er eller bara monotont repetera vad ni gjort under dagen.
Jag undrar hur jag bloggade när jag bloggade. Jag undrar när - om? - jag börjar blogga igen.

2007-09-19 @ 03:47:10
URL: http://job.bliglad.com/blog/
Postat av: Jenny

Moahahaha, här har jag precis haft stora ångesten för att min blogg bara handlar om min vardag och barbeb...jamen läs min blogg då om du skall ha BARA BARA VARDAG.!
Ses i helgen hoppas jag. Är sjukskriven för typ sjunde veckan men tänker tvinga iväg mig till Tollare. Känns rätt viktigt att va med, liksom.

2007-09-19 @ 15:26:22
URL: http://grusimaskineriet.blogspot.com
Postat av: Sofia

:* :* :*

2007-09-19 @ 21:25:36
Postat av: Axelrebecca

Excellently, interesting and educational work! Your homepage looks really good and gives great information! Greetings from me! greetings

2010-04-13 @ 13:50:17
URL: http://axelrebecca.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0